
Esprit. Francouzský reklamní plakát 1918 – 1938
Praha 1, 17. listopadu 2 (zobrazit mapu)
Sdílejte:Sdílet na FB
Francouzský plakát je svébytným fenoménem, který zásadním způsobem ovlivnil vizuální kulturu moderní společnosti. V meziválečném období navázal na svou zlatou éru, která jej na konci 19. století katapultovala do centra pozornosti umělců, kritiků i sběratelů a stal se obrazovým médiem s vlastním vizuálním jazykem.
Třebaže ve dvacátých letech rozšířila repertoár reklamních nástrojů technická média jako fotografie a film a do veřejného prostoru pronikla světelná, kinetická a velkoformátová reklama, zůstal plakát nejpoužívanějším propagačním prostředkem.
Silná tradice francouzského plakátu, založená na vysoké ilustrátorské zručnosti reklamních profesionálů a špičkových řemeslných dovednostech litografů a reprodukčních grafiků velkých tiskáren, ovlivnila podobu reklamních plakátů meziválečné éry.
Jejich charakteristickým rysem je líbivost, rafinovanost, efektní malířské podání, výpravnost, nadsázka a vtip, kterými se proslavili Leonetto Cappiello, Jean d'Ylen, Dransy, Paul Colin a další. Díla francouzských afišistů byla známá i v tehdejším Československu a byla tu přijímána s velkým ohlasem, vyzdvihujícím kvality označované jako esprit a šarm.
Více informací o akci Esprit. Francouzský reklamní plakát 1918 – 1938 najdete na stránkách akce



